Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Bmw 7 (E65, E66, E67) 750 i, Li (2005.03-2008.08) 367km » 2092 tomex-c
wybrany samochód: 
Bmw 7 (e65, E66, E67) 750 I, Li (2005.03-2008.08) 367km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. FORD FOCUS 98-04 2092 TOMEX-C

2092 SZCZĘKI HAMULC. FORD FOCUS  98-04 TOMEX-C
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2092

producent:

TOMEX-C

OPEL Arena 98-01GDB1407
ze stykiem zużycia
z dodatkami
oś przednia
Grubość [mm] : 18,5
Długość [mm] : 155,7
Wysokość [mm] : 56,6
Ciężar [kg] : 2,01
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
System hamulcowy : BENDIX
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 370
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20926185
Numer dostawcy: 11-65
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. FORD FOCUS 98-04 2092 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      4403271
OPEL      4403272
OPEL      4403273
OPEL      9111271
RENAULT      7701200648
RENAULT      7701200884
RENAULT      7701202044
RENAULT      7701202713
RENAULT      7701202956
RENAULT      7701203913
RENAULT      7701203917
RENAULT      7701203918
RENAULT      7701348111
RENAULT      7701348688
RENAULT      8671005933
RENAULT      8671016179
VAUXHALL      9111271
VAUXHALL      9111272
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. FORD FOCUS 98-04 2092 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.