Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Renault 25 (B29_) 2.7 V6 Injection (B298) (1984.04-1989.08) 141km » 2099 tomex-c
wybrany samochód: 
Renault 25 (b29_) 2.7 V6 Injection (b298) (1984.04-1989.08) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. RENAULT CLIO II 98- (+ABS) 2099 TOMEX-C

2099 SZCZĘKI HAMULC. RENAULT CLIO II  98- (+ABS) TOMEX-C
57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2099

producent:

TOMEX-C

13.0460-3803 17,3mm ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK275 BMW 7 E32 86-94 tył
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 17
Długość [mm] : 123,1
Wysokość [mm] : 44,9
Ciężar [kg] : 0,85
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20995173
Numer dostawcy: 10-70
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. RENAULT CLIO II 98- (+ABS) 2099 TOMEX-C

numery OEM:
BMW      34211154221
BMW      34211157044
BMW      34211157045
BMW      34211157334
BMW      34211157563
BMW      34211158108
BMW      34211158136
BMW      34211158221
BMW      34211158266
BMW      34211158270
BMW      34211158562
BMW      34211158642
BMW      34211159814
BMW      34211160198
BMW      34211160199
BMW      34211160341
BMW      34212225860
BMW      34212225865
BMW      34212226092
BMW      34216761253
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. RENAULT CLIO II 98- (+ABS) 2099 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.