Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Mazda 6 Kombi (GH) 2.0 MZR (GHEFW, GH10F) (2007.12-2013.07) 147km » 2133 tomex-c
wybrany samochód: 
Mazda 6 Kombi (gh) 2.0 Mzr (ghefw, Gh10f) (2007.12-2013.07) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. BMW 3 E36 90-98 2133 TOMEX-C

2133 SZCZĘKI HAMULC. BMW 3 E36  90-98 TOMEX-C
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2133

producent:

TOMEX-C

GDB764 15mm ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK232 Honda Civic Shuttle 88-90
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 15
Długość [mm] : 127,8
Wysokość [mm] : 48,1
Ciężar [kg] : 1,1
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21330150
Numer dostawcy: 10-97
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. BMW 3 E36 90-98 2133 TOMEX-C

numery OEM:
HONDA      45022SA6305
HONDA      45022SA6307
HONDA      45022SA6505
HONDA      45022SA6600
HONDA      45022SA6670
HONDA      45022SA6671
HONDA      45022SA6N50
HONDA      45022SH3A00
HONDA      45022SH3A01
HONDA      45022SH3G10
HONDA      45022SH3G11
HONDA      45022SR3L00
HONDA      45022SR3L02
HONDA      45022SR8405
HONDA      45022SR8A00
HONDA      45022SR8A01
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. BMW 3 E36 90-98 2133 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.