Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 2188 tomex-c

SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO 02- (RĘCZNY) 2188 TOMEX-C

2188 SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO  02- (RĘCZNY) TOMEX-C
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2188

producent:

TOMEX-C

13.0460-7084 ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK391
przygotowany dla wskaźnika zużycia
Grubość [mm] : 18,5
Długość [mm] : 156,4
Wysokość [mm] : 54,8
Ciężar [kg] : 1,4
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21592188
Numer dostawcy: 11-49
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO 02- (RĘCZNY) 2188 TOMEX-C

SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO 02- (RĘCZNY) 2188 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

Numery OE SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO 02- (RĘCZNY) 2188 producenta TOMEX-C

MERCEDES-BENZ

0024204020, 0024206020, 0044201820, 0044202720, A0024204020, A0024206020, A0044201820, A0044202720

VOLKSWAGEN

2D0698451

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0024204020
MERCEDES-BENZ      0024206020
MERCEDES-BENZ      0044201820
MERCEDES-BENZ      0044202720
MERCEDES-BENZ      A0024204020
MERCEDES-BENZ      A0024206020
MERCEDES-BENZ      A0044201820
MERCEDES-BENZ      A0044202720
VOLKSWAGEN      2D0698451
VAG      2D0698451
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. KIA SORENTO 02- (RĘCZNY) 2188 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.