Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 2314 tomex-c

SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT 10- 2314 TOMEX-C

2314 SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT  10- TOMEX-C
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2314

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. ALFA ROMEO 156 97-01 Z CZUJ.
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19,2
Ciężar [kg] : 1,65
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
Wysokość 1 [mm] : 63,6
Wysokość 2 [mm] : 59,1
System hamulcowy : ATE
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 220
Długość 1 [mm] : 155,2
Długość 2 [mm] : 156,4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23140192
Numer dostawcy: 13-10
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT 10- 2314 TOMEX-C

SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT 10- 2314 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT 10- 2314 producenta TOMEX-C

ALFA ROMEO

71748390, 71769141, 77362225, 77362251, 77362327, 9948335, 9948887, 9951226

LANCIA

71769141, 77362225, 9951226

numery OEM:
ALFA ROMEO      71748390
ALFA ROMEO      71769141
ALFA ROMEO      77362225
ALFA ROMEO      77362251
ALFA ROMEO      77362327
ALFA ROMEO      9948335
ALFA ROMEO      9948887
ALFA ROMEO      9951226
FIAT      71769141
FIAT      77362225
LANCIA      71769141
LANCIA      77362225
LANCIA      9951226
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI SWIFT 10- 2314 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.