Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 2335 tomex-c

SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4 88-97 2335 TOMEX-C

2335 SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4  88-97 TOMEX-C
107.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

2335

dostawca:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. FORD FOCUS 98-04 TYŁ
oś tylna
Grubość [mm] : 14,5
Szerokość [mm] : 87,2
Wysokość [mm] : 42,5
Ciężar [kg] : 0,65
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23353148
Numer dostawcy: TX 12-18
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4 88-97 2335 TOMEX-C

SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4 88-97 2335 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4 88-97 2335 producenta TOMEX-C

FORD

1075565, 1107698, 1425407, 1780884, 1802317, 1810990, 5382847, 98AB2M008BA, 98AX2M008BA, 98AX2M008BB, C1BC2M007AA, C1BC2M008AA, C1BC2M008AB, C1BC2M008AC

numery OEM:
FORD      1075565
FORD      1107698
FORD      1425407
FORD      1780884
FORD      1802317
FORD      1810990
FORD      5382847
FORD      98AB2M008BA
FORD      98AX2M008BA
FORD      98AX2M008BB
FORD      C1BC2M007AA
FORD      C1BC2M008AA
FORD      C1BC2M008AB
FORD      C1BC2M008AC
FORD USA      1S4Z2200BA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 4X4 88-97 2335 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.