Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Piaggio BEVERLY Beverly 350 (M69) (2011.01-???) 34km » 2336 tomex-c
wybrany samochód: 
Piaggio Beverly Beverly 350 (m69) (2011.01-???) 34km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 01- 2336 TOMEX-C

2336 SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX  01- TOMEX-C
62.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2336

producent:

TOMEX-C

OPEL SINTRA 11/96-04/99
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 14,6
Długość [mm] : 107,8
Wysokość [mm] : 41
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23361146
Numer dostawcy: 15-43
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 01- 2336 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      1605939
OPEL      18023377
VAUXHALL      18023377
CHEVROLET      18029644
CHEVROLET      18042417
CHEVROLET      18044883
CHEVROLET      18045984
CHEVROLET      88967229
PONTIAC      12510048
PONTIAC      18043995
PONTIAC      18044883
PONTIAC      18045984
PONTIAC      88967229
BUICK      12510048
BUICK      18043995
BUICK      18044883
BUICK      18045984
BUICK      88967229
CADILLAC      12510048
CADILLAC      18029644
CADILLAC      18043995
OLDSMOBILE      18045984
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. TOYOTA HILUX 01- 2336 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.