Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Hyundai COUPE II (GK) 2.7 V6 (2001.01-2009.08) 165km » 3032 tomex-c
wybrany samochód: 
Hyundai Coupe Ii (gk) 2.7 V6 (2001.01-2009.08) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 7 E38 TYŁ 3032 TOMEX-C

3032 CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 7 E38 TYŁ TOMEX-C
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3032

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. OPEL OMEGA B 93-03
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 129,7
Wysokość [mm] : 63,8
Ciężar [kg] : 1,72
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21368183
Numer dostawcy: 11-91
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 7 E38 TYŁ 3032 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      1605004
OPEL      1605033
OPEL      1605782
OPEL      1605932
OPEL      90398116
OPEL      90541293
OPEL      9192124
OPEL      9195077
VAUXHALL      90398116
VAUXHALL      90541293
VAUXHALL      9192124
VAUXHALL      9195077
CADILLAC      90541293
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 7 E38 TYŁ 3032 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.