Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel CORSA A liftback (S83) 1.3 i (F08, M08, F68, M68) (1986.09-1990.09) 60km » 3046 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Liftback (s83) 1.3 I (f08, M08, F68, M68) (1986.09-1990.09) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E60 03-10 PRZÓD 3046 TOMEX-C

3046 CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E60  03-10 PRZÓD TOMEX-C
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3046

producent:

TOMEX-C

(680mm) 5er Reihe/E60 Limousine (03-) 5er Reihe/E61 Touring (04-) 5er Reihe/E61 Touring (04-) 6er Reihe/E63 Coupe (04-)
hamulce tarczowe
Ciężar [kg] : 0,0365
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 680
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 34356764298
Numer dostawcy: 30-46
Kod GTU: Nie dotyczy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E60 03-10 PRZÓD 3046 TOMEX-C

numery OEM:
BMW      34356759917
BMW      34356764298
BMW      34356768595
BMW      34356776421
BMW      34356789492
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E60 03-10 PRZÓD 3046 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.