Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B6 Avant (8E5) 1.9 TDI (2001.09-2004.12) 130km » 3051 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 Avant (8e5) 1.9 Tdi (2001.09-2004.12) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK KLOCK. HAMULC. VW TOUAREG 02-10 PRZÓD 3051 TOMEX-C

3051 CZUJNIK KLOCK. HAMULC. VW TOUAREG  02-10 PRZÓD TOMEX-C
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3051

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. MERCEDES W140 S-KLASA 91-98 TYŁ
przygotowany dla wskaźnika zużycia
nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi
oś tylna
Grubość [mm] : 15,3
Długość [mm] : 61,7
Wysokość [mm] : 69,8
Ciężar [kg] : 0,74
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21305156
Numer dostawcy: 12-73
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. VW TOUAREG 02-10 PRZÓD 3051 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      05143633AA
ALFA ROMEO      5143633AA
ALFA ROMEO      5143633AB
MERCEDES-BENZ      0024200520
MERCEDES-BENZ      0024201620
MERCEDES-BENZ      0024204620
MERCEDES-BENZ      0024208020
MERCEDES-BENZ      0034203020
MERCEDES-BENZ      0034204820
MERCEDES-BENZ      0034204920
MERCEDES-BENZ      0044201620
MERCEDES-BENZ      004420922041
MERCEDES-BENZ      A0024200520
MERCEDES-BENZ      A0024201620
MERCEDES-BENZ      A0024204620
MERCEDES-BENZ      A0024208020
MERCEDES-BENZ      A0034203020
MERCEDES-BENZ      A0034204820
MERCEDES-BENZ      A0034204920
MERCEDES-BENZ      A0044201620
MERCEDES-BENZ      A004420922041
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. VW TOUAREG 02-10 PRZÓD 3051 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.