Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel COMBO Furgon/minivan (X12) 1.6 CDTI (B05) (2015.04-???) 120km » 4199 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Combo Furgon/minivan (x12) 1.6 Cdti (b05) (2015.04-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PANDA 03- (+ABS) 4199 TOMEX-C

4199 SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PANDA  03- (+ABS) TOMEX-C
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4199

producent:

TOMEX-C

układ hamulcowy BREMBO Renault Master 2010- przód
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 18,2
Długość [mm] : 163,5
Wysokość [mm] : 64,7
Ciężar [kg] : 2,4
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
System hamulcowy : BREMBO
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 115
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4419950
Numer dostawcy: 16-40
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PANDA 03- (+ABS) 4199 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      4419950
OPEL      93167551
OPEL      95522278
RENAULT      410601061R
RENAULT      410604386R
VAUXHALL      93167551
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PANDA 03- (+ABS) 4199 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.