Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel COMBO Tour (X12) 2.0 CDTI (C26, D26, E26, C05) (2012.02-???) 135km » 5183 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Combo Tour (x12) 2.0 Cdti (c26, D26, E26, C05) (2012.02-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK ABS VW PASSAT 96-00 PRZÓD 5183 TOMEX-C

5183 CZUJNIK ABS VW PASSAT  96-00 PRZÓD TOMEX-C
46.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5183

producent:

TOMEX-C

RENAULT LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) 03/01- LAGUNA II (BG0/1_) 03/01- ESPACE IV (JK0/1_) 11/02-
z dodatkami
oś przednia
Grubość [mm] : 18
Ciężar [kg] : 1,9
Wysokość 1 [mm] : 71
Wysokość 2 [mm] : 68,5
System hamulcowy : ATE
Długość 1 [mm] : 156,4
Długość 2 [mm] : 155,4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23245183
Numer dostawcy: 13-50
Kod GTU: GTU_07
RENAULT LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) 03/01- LAGUNA II (BG0/1_) 03/01- ESPACE IV (JK0/1_) 11/02-
z dodatkami
oś przednia
Grubość [mm] : 18
Ciężar [kg] : 1,9
Wysokość 1 [mm] : 71
Wysokość 2 [mm] : 68,5
System hamulcowy : ATE
Długość 1 [mm] : 156,4
Długość 2 [mm] : 155,4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23245183
Numer dostawcy: 13-50
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS VW PASSAT 96-00 PRZÓD 5183 TOMEX-C

numery OEM:
RENAULT      410607613R
RENAULT      410607716R
RENAULT      7701206599
RENAULT      7701206747
RENAULT      7701207615
RENAULT      7701207977
RENAULT      7701208182
RENAULT      7701209809
RENAULT      7701209810
RENAULT      7702207615
RENAULT      8671000730
RENAULT      8671013562
RENAULT      8671016635
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS VW PASSAT 96-00 PRZÓD 5183 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.