Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 100 059 topran

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059 TOPRAN

100 059 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 100 059
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059
100 059
topran 100 059 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

100 059

producent:

TOPRAN

Wysokość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 40
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (25x40x8) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 100 C4, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C4, A6 C5, A6 C6, A8 D2, A8 D3 1.4-4.2 04.75-05.13

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059 producenta TOPRAN

AUDI

012311113B, 016311113B

VOLKSWAGEN

012311113B, 016311113B

SKODA

012311113B, 016311113B

SEAT

012311113B, 016311113B

numery OEM:
AUDI      012 311 113B
AUDI      016 311 113B
SEAT      012 311 113B
SEAT      016 311 113B
SKODA      012 311 113B
SKODA      016 311 113B
VOLKSWAGEN      012 311 113B
VOLKSWAGEN      016 311 113B

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 059 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.