Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda MX-5 I (NA) 1.6 (NA6C) (1990.05-1994.01) 115km » 100 082 topran
wybrany samochód: 
Mazda Mx-5 I (na) 1.6 (na6c) (1990.05-1994.01) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082 TOPRAN

100 082 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 100 082
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082
100 082
topran 100 082 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082 topran
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082 topran
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

100 082

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]8
Średnica wewnętrzna [mm]21,9
średnica zewnętrzna [mm]40
MateriałACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintuGwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowaz uszczelką wargową przeciwpyłową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (21,9x40x8) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA I, JETTA II, LT 28-35 I 1.4-2.8 04.74-12.02
numery OEM:
SEAT      020 311 113
VOLKSWAGEN      020 311 113

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 082 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.