Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 103 523 topran

Pompa hamulcowa 103 523 TOPRAN

103 523 Pompa hamulcowa TOPRAN
87.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

103 523

producent:

TOPRAN

Średnica tłoka [mm] 22,2
alternatywny zestaw naprawczy 103 528
Materiał Odlew staliwny
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 103 523 TOPRAN

Pompa hamulcowa (22,2mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, SKODA FELICIA I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF IV 1.0-2.9 02.86-01.04

Pompa hamulcowa 103 523 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Pompa hamulcowa 103 523 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

007486201F, 1H1611019B, 357611019A, 357611019B, 6U0611019

SEAT

007486201F, 1H1611019B, 357611019A, 357611019B, 6U0611019

SKODA

007486201F, 1H1611019B, 357611019A, 357611019B, 6U0611019

numery OEM:
SEAT      007 486 201F
SEAT      1H1 611 019B
SEAT      357 611 019A
SEAT      357 611 019B
SEAT      6U0 611 019
SKODA      007 486 201F
SKODA      1H1 611 019B
SKODA      357 611 019A
SKODA      357 611 019B
SKODA      6U0 611 019
VOLKSWAGEN      007 486 201F
VOLKSWAGEN      1H1 611 019B
VOLKSWAGEN      357 611 019A
VOLKSWAGEN      357 611 019B
VOLKSWAGEN      6U0 611 019

Zastosowanie Pompa hamulcowa 103 523 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.