Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford PUMA (J2K, CF7) 1.0 EcoBoost mHEV (2019.09-???) 155km » 108 185 topran
wybrany samochód: 
Ford Puma (j2k, Cf7) 1.0 Ecoboost Mhev (2019.09-???) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 108 185 TOPRAN

108 185 Korpus termostatu TOPRAN
120.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

108 185

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Ogrzewanie/chłodzeniez dwoma złączami termoprzekaźnika
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Sposób montażumontowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Temperatura otwarcia [°c]87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pokrywą
Liczba czujników1
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 108 185 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA II, INCA, SKODA FABIA I, VW CADDY II, LUPO I, POLO, POLO III CLASSIC 1.0/1.4 09.93-07.05
numery OEM:
SEAT      032 121 111Q
VOLKSWAGEN      032 121 111Q

Zastosowanie Korpus termostatu 108 185 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.