Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 108 213 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 108 213 TOPRAN

108 213 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 108 213
Zestaw osłon, wał napędowy 108 213
108 213
topran 108 213 Zestaw osłon, wał napędowy
43.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 2.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

108 213

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Zestaw pełny 
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 100
Wysokość [mm] 115
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 108 213 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 24/100) (dł.115) pasuje do: AUDI A4 B5, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6 11.94-05.05

Zestaw osłon, wał napędowy 108 213 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 108 213 producenta TOPRAN

AUDI

3B0498201

VOLKSWAGEN

3B0498201

numery OEM:
AUDI      3B0 498 201
VOLKSWAGEN      3B0 498 201

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 108 213 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.