Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Land Rover RANGE ROVER EVOQUE (L551) 2.0 P200 MHEV 4x4 (2018.12-???) 200km » 109 346 topran
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Evoque (l551) 2.0 P200 Mhev 4x4 (2018.12-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 109 346 TOPRAN

109 346 Korpus termostatu TOPRAN
topran 109 346
Korpus termostatu 109 346
109 346
topran 109 346 Korpus termostatu
Korpus termostatu 109 346 topran
Korpus termostatu 109 346 topran
291.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

109 346

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Sposób montażumontowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Ogrzewanie/chłodzenieze złączem termoprzekaźnika

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 109 346 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej pasuje do: AUDI A3, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.6 09.96-12.10
numery OEM:
AUDI      06A 121 111
SKODA      06A 121 111
VOLKSWAGEN      06A 121 111

Zastosowanie Korpus termostatu 109 346 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.