Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Chevrolet CAMARO 6.2 (2009.09-2015.12) 432km » 109 414 topran
wybrany samochód: 
Chevrolet Camaro 6.2 (2009.09-2015.12) 432km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 109 414 TOPRAN

109 414 Osłona, wał napędowy TOPRAN
topran 109 414
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

109 414

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony koła
Ilość na oś2
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29
Średnica wewnętrzna 2 [mm]96
Wysokość [mm]145
Materiał osłonyTermoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 109 414 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 29/96) (dł.145) (kpl.) pasuje do: MERCEDES V (638/2), VITO (W638); FORD GALAXY I; SEAT ALHAMBRA; VW SHARAN, TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-03.10
numery OEM:
FORD      1 008 224
FORD      1 075 638
FORD      1 109 786
FORD      8VWX4A084AA
FORD      95VW7L606AA
FORD      95VW7L606AB
FORD      98VWX4A084AA
MERCEDES-BENZ      000 337 00 85
MERCEDES-BENZ      A000 337 00 85
SEAT      701 407 285B
SEAT      7M0 407 285
SEAT      7M0 407 285A
VOLKSWAGEN      701 407 285B
VOLKSWAGEN      7M0 407 285
VOLKSWAGEN      7M0 407 285A

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 109 414 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.