Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Audi A6 C6 Avant (4F5) 2.7 TDI quattro (2004.11-2008.10) 180km » 110 698 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) 2.7 Tdi Quattro (2004.11-2008.10) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Napęd wycieraczek 110 698 TOPRAN

110 698 Napęd wycieraczek TOPRAN
topran 110 698
107.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

110 698

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez silnika elektrycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek 110 698 TOPRAN

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: AUDI A3, SKODA OCTAVIA I 09.96-12.10
numery OEM:
AUDI      1U1 955 603
AUDI      1U1 955 603A
AUDI      1U1 955 603B
AUDI      1U1 955 603C
SKODA      1U1 955 603
SKODA      1U1 955 603A
SKODA      1U1 955 603B
SKODA      1U1 955 603C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Napęd wycieraczek 110 698 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.