Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 110 722 topran

Koło pasowe, wał korbowy 110 722 TOPRAN

110 722 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
132.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

110 722

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 110 722 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3, A4 B6, A4 B7, A4 B8, A4 B9, A5, A6 C6, A6 C7, Q2, Q3, Q5, TT; CUPRA FORMENTOR; FORD GALAXY I; MITSUBISHI GRANDIS 1.6D-2.5D 03.95-
numery OEM:
AUDI      038 105 243E
AUDI      03G 105 243
AUDI      03G 105 243C
AUDI      04L 105 243
FORD      1 315 782
FORD      3M216B320AA
MITSUBISHI      MN980049
SEAT      038 105 243E
SEAT      03G 105 243
SEAT      03G 105 243C
SEAT      04L 105 243
SKODA      038 105 243E
SKODA      03G 105 243
SKODA      03G 105 243C
SKODA      04L 105 243
VOLKSWAGEN      038 105 243E
VOLKSWAGEN      03G 105 243
VOLKSWAGEN      03G 105 243C
VOLKSWAGEN      04L 105 243

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 110 722 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.