Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 111 170 topran

Koło pasowe, pompa wspomagania 111 170 TOPRAN

111 170 Koło pasowe, pompa wspomagania TOPRAN
topran 111 170
Koło pasowe, pompa wspomagania 111 170
50.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

111 170

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Stal
Ilość pasów klinowych 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, pompa wspomagania 111 170 TOPRAN

Koło pasowe pompy wspomagania pasuje do: AUDI A3; SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, CADDY II, CADDY III 1.6-3.2 09.95-08.15
numery OEM:
AUDI      038 145 255A
SEAT      038 145 255A
SKODA      038 145 255A
VOLKSWAGEN      038 145 255A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, pompa wspomagania 111 170 TOPRAN w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.