Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » 113 241 topran

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów 113 241 TOPRAN

113 241 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów TOPRAN
43.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

113 241

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Rodzaj filtra Wkład filtra
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Kształt cylindryczny
dla numeru OE 02E 398 051
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów 113 241 TOPRAN

FILTR HYDR AUTOM SKRZYNI BIEG HP 113241 786 VW GOLF IV V PASSAT TOURAN 04-
numery OEM:
AUDI      02E 305 051B
AUDI      02E 305 051C
AUDI      02E 305 051D
AUDI      02E 398 051
SEAT      02E 305 051B
SEAT      02E 305 051C
SEAT      02E 305 051D
SEAT      02E 398 051
SKODA      02E 305 051B
SKODA      02E 305 051C
SKODA      02E 305 051D
SKODA      02E 398 051
VOLKSWAGEN      02E 305 051B
VOLKSWAGEN      02E 305 051C
VOLKSWAGEN      02E 305 051D
VOLKSWAGEN      02E 398 051

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów 113 241 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów 113 241 TOPRAN:

2020-07-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.