Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.1 (1992.04-1992.08) 49km » 113 295 topran
wybrany samochód: 
Renault Clio I (b/c57_, 5/357_) 1.1 (1992.04-1992.08) 49km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 113 295 TOPRAN

113 295 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

113 295

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]105
Temperatura otwarcia [°c]120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 113 295 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (105, 120°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, TOLEDO IV, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW EOS, GOLF PLUS 1.4 06.04-07.18
numery OEM:
AUDI      03C 121 110P
SEAT      03C 121 110P
SKODA      03C 121 110P
VOLKSWAGEN      03C 121 110P

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 113 295 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.