Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora Toyota HIGHLANDER / KLUGER (_U2_) 3.0 4WD (MCU25_, MCU25R) (2000.11-2003.07) 223km » 116 386 topran
wybrany samochód: 
Toyota Highlander / Kluger (_u2_) 3.0 4wd (mcu25_, Mcu25r) (2000.11-2003.07) 223km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Mocowanie amortyzatora 116 386 TOPRAN

116 386 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

116 386

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Ilość na oś2
Zamiana tylko w parach
Strona zabudowygóra
Kształtokrągły
Rodzaj korpusuObudowa aluminiowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 116 386 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona tył P pasuje do: SEAT ALHAMBRA, VW CC B7, GOLF V, GOLF VI, JETTA IV, PASSAT ALLTRACK B7, PASSAT B6, PASSAT B7, SCIROCCO III, SHARAN, TIGUAN, TOURAN 1.2-3.6 02.03-12.22
numery OEM:
VOLKSWAGEN      3C0 513 353D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 116 386 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 116 386 TOPRAN:

Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).