Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora Citroën JUMPY II (VF7) 2.0 HDi 120 (2007.01-2016.03) 120km » 116 615 topran
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii (vf7) 2.0 Hdi 120 (2007.01-2016.03) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Mocowanie amortyzatora 116 615 TOPRAN

116 615 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
75.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

116 615

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska walcowego
alternatywny zestaw naprawczy118 038
Ilość na oś2
Zamiana tylko w parach
Strona zabudowygóra
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 116 615 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: AUDI A1, A1 ALLSTREET, A1 CITY CARVER, A3, Q2, Q3, TT, CUPRA ATECA, FORMENTOR, SEAT ARONA, ATECA, IBIZA V, LEON, LEON SC 1.0-Electric 04.12-
numery OEM:
AUDI      5Q0 412 331C
AUDI      5Q0 412 331D
AUDI      5Q0 412 331E
AUDI      5Q0 412 331F
SEAT      5Q0 412 331C
SEAT      5Q0 412 331D
SEAT      5Q0 412 331E
SEAT      5Q0 412 331F
SKODA      5Q0 412 331C
SKODA      5Q0 412 331D
SKODA      5Q0 412 331E
SKODA      5Q0 412 331F
VOLKSWAGEN      5Q0 412 331C
VOLKSWAGEN      5Q0 412 331D
VOLKSWAGEN      5Q0 412 331E
VOLKSWAGEN      5Q0 412 331F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 116 615 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 116 615 TOPRAN:

Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).