Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco T-WAY AD190T36W (2021-???) 360km » 207 934 topran
wybrany samochód: 
Iveco T-way Ad190t36w (2021-???) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 207 934 TOPRAN

207 934 Korpus termostatu TOPRAN
topran 207 934
Korpus termostatu 207 934
207 934
topran 207 934 Korpus termostatu
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

207 934

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyGłowica silnika
Strona zabudowyod strony czołowej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Temperatura otwarcia [°c]83
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Przełącznikz termoprzełącznikiem
Sposób montażumontowany wcześniej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 207 934 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: NISSAN PRIMASTAR, OPEL VIVARO A, RENAULT ESPACE IV, LAGUNA III, TRAFIC II 2.0D 01.06-
numery OEM:
NISSAN      1106 100 Q0L
NISSAN      1106 100 Q1B
OPEL      44 33 121
OPEL      44 34 190
OPEL      44 34 344
OPEL      44 49 134
OPEL      44 49 506
RENAULT      8200 907 239
RENAULT      8200 907 243
VAUXHALL      93198317
VAUXHALL      93198576
VAUXHALL      93198646
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 207 934 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.