Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault LAGUNA I Grandtour (K56_) 2.0 16V (1995-2001) 139km » 305 127 topran
wybrany samochód: 
Renault Laguna I Grandtour (k56_) 2.0 16v (1995-2001) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 305 127 TOPRAN

305 127 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
94.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

305 127

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj korpusuz obudową
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c]82

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 305 127 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (82°C, w obudowie) pasuje do: FORD FOCUS III, GALAXY III, MONDEO V, S-MAX, MAZDA 3, 5, MX-5 III 1.5D-2.3 10.03-
numery OEM:
FORD      5 157 411
FORD      CJ5E8575AA
MAZDA      LF53 15 170
MAZDA      LF53 15 170A
MAZDA      LF70 15 170
MAZDA      LF70 15 170A
MAZDA      LF70 15 170B
MAZDA      LF70 15 170C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 305 127 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.