Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Mazda 626 III Hatchback (GD) 2.0 16V (GDEP) (1987.11-1990.10) 140km » 407 978 topran
wybrany samochód: 
Mazda 626 Iii Hatchback (gd) 2.0 16v (gdep) (1987.11-1990.10) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik wycieraczek 407 978 TOPRAN

407 978 Silnik wycieraczek TOPRAN
topran 407 978
Silnik wycieraczek 407 978
205.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

407 978

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu
Napięcie [V]12
Rodzaj mocowaniaMocowanie 3-punktowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramieniem napędowym

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 407 978 TOPRAN

Silnik wycieraczek przód pasuje do: MERCEDES C (CL203), C (W203), C T-MODEL (S203), CLK (A209), CLK (C209) 05.00-03.10
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      203 820 03 42
MERCEDES-BENZ      A203 820 03 42
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Silnik wycieraczek 407 978 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.