Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Audi A3 (8V1, 8VK) S3 quattro (2012.11-2016.08) 300km » 408 872 topran
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) S3 Quattro (2012.11-2016.08) 300km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Napęd wycieraczek 408 872 TOPRAN

408 872 Napęd wycieraczek TOPRAN
topran 408 872
Napęd wycieraczek 408 872

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

408 872

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez silnika elektrycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek 408 872 TOPRAN

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: MERCEDES SPRINTER 3,5-T (B906), SPRINTER 3-T (B906), SPRINTER 4,6-T (B906), SPRINTER 5-T (B906), VW CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50 04.06-12.18
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 820 00 40
MERCEDES-BENZ      A906 820 00 40
VOLKSWAGEN      2E0 955 023
VOLKSWAGEN      2E0 955 023S
VOLKSWAGEN      2E0 955 023S1

Zastosowanie Napęd wycieraczek 408 872 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.