Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 500 613 topran

Osłona, wał napędowy 500 613 TOPRAN

500 613 Osłona, wał napędowy TOPRAN
12.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

500 613

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Od strony koła
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość [mm] 77
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 500 613 TOPRAN

Osłona przegubu tył/zewnątrz (fi: 22/52) (dł.77) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53), Z4 (E85) 2.0-4.4 09.91-12.07
numery OEM:
BMW      3321 0 229 221
BMW      3321 0 229 376
BMW      3321 1 226 717
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 500 613 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.