Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Daewoo NOVUS M2SVF (2002-???) 420km » 501 065 topran
wybrany samochód: 
Daewoo Novus M2svf (2002-???) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza, t+ 501 065 TOPRAN

501 065 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
topran 501 065
Sworzeń wahacza, t+ 501 065

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

501 065

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowygóra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 501 065 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (góra przód) (średnica stożka 16,4mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: MINI (R50, R53), (R52) 1.4D/1.6 06.01-07.08
numery OEM:
MINI      3110 6 779 437
MINI      3112 6 753 991
MINI      3113 1 489 294

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 501 065 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.