Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 501 199 topran

Pompa hamulcowa 501 199 TOPRAN

501 199 Pompa hamulcowa TOPRAN
153.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:5 szt.

    Ocena:
numer części:

501 199

dostawca:

TOPRAN

Średnica tłoka [mm] 25,4
System hamulcowy LUCAS/GIRLING
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 501 199 TOPRAN

Pompa hamulcowa (25,4mm) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), Z3 (E36) 1.8-4.0 09.89-06.01

Pompa hamulcowa 501 199 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Pompa hamulcowa 501 199 producenta TOPRAN

BMW

34311161504, 34311161862, 34311162915, 34331160491

numery OEM:
BMW      3431 1 161 504
BMW      3431 1 161 862
BMW      3431 1 162 915
BMW      3433 1 160 491
zamienniki:
402228
brak
VALEO
H20866.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 06 004
brak
BREMBO
FHM1061
brak
FERODO
C9A005ABE
brak
ABE
H20865.0.1
brak
FTE automotive GmbH
5080
brak
Car S.p.A (InterCar)
5097
brak
Car S.p.A (InterCar)
4008120
brak
GIRLING
4008239
brak
GIRLING
B1496
brak
KAWE
B1872
brak
KAWE
FHM1448
brak
FERODO

Zastosowanie Pompa hamulcowa 501 199 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.