Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Honda CM CM 200 T (MC01) (1980.01-1982.12) 18km » 501 879 topran
wybrany samochód: 
Honda Cm Cm 200 T (mc01) (1980.01-1982.12) 18km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 501 879 TOPRAN

501 879 Korpus termostatu TOPRAN
topran 501 879
Korpus termostatu 501 879
501 879
topran 501 879 Korpus termostatu
Korpus termostatu 501 879 topran
Korpus termostatu 501 879 topran
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

501 879

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez termostatu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 501 879 TOPRAN

Króciec układu chłodzenia (gfk) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 5 (E60), X1 (E84), X3 (E83), Z4 (E85) 1.6-2.0D 12.98-06.15
numery OEM:
BMW      1151 7 506 576
BMW      1151 7 572 859
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 501 879 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.