Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 502 639 topran

Koło pasowe, pompa wodna 502 639 TOPRAN

502 639 Koło pasowe, pompa wodna TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

502 639

producent:

TOPRAN

Liczba łączników flanszy 3
Powierzchnia gumowany
Wysokość [mm] 22
Ø koła pasowego [mm] 129

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, pompa wodna 502 639 TOPRAN

Koło pasowe pompy cieczy chłodzącej pasuje do: DS DS 3, DS 4, DS 5, DS 7; BMW 1 (F20), 1 (F21), 3 (F30, F80), 3 (F31); CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C3 II 1.4-1.6LPG 02.06-
numery OEM:
BMW      1151 7 545 958
BMW      1151 7 571 012
BMW      1151 7 619 020
CITROËN      1204 47
CITROËN      1204 59
PEUGEOT      1204 47
PEUGEOT      1204 59
MINI      1151 7 545 958
MINI      1151 7 571 012
MINI      1151 7 619 020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, pompa wodna 502 639 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.