Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Seat IBIZA IV ST (6J8, 6P8) 1.4 TDI (2015.05-2016.07) 75km » 503 134 topran
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv St (6j8, 6p8) 1.4 Tdi (2015.05-2016.07) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 503 134 TOPRAN

503 134 Korpus przepustnicy TOPRAN
512.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

503 134

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Ilość biegunów6
Nowa część
niewymagany zwrot starej części
Tryb pracyelektryczny
Napięcie znamionowe [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 503 134 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E87), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91) 1.6-2.0 12.98-05.12
numery OEM:
BMW      1354 1 439 224
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 503 134 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.