Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Opel ZAFIRA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (T98) 2.0 OPC (F75) (2002.11-2005.06) 200km » 639 314 topran
wybrany samochód: 
Opel Zafira A Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (t98) 2.0 Opc (f75) (2002.11-2005.06) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN

639 314 Korpus przepustnicy TOPRAN
topran 639 314
Korpus przepustnicy 639 314
639 314
topran 639 314 Korpus przepustnicy
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
403.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

639 314

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
Tryb pracyelektryczny
Ilość biegunów6
Napięcie znamionowe [V]12
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Materiał obudowyAluminium
Dolot - Ø [mm]43,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez uszczelnienia
Nowa część
niewymagany zwrot starej części

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX 1.2 07.01-06.15
numery OEM:
SEAT      03D 133 062E
SEAT      03D 133 062F
SKODA      03D 133 062E
SKODA      03D 133 062F
VOLKSWAGEN      03D 133 062E
VOLKSWAGEN      03D 133 062F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.