Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 639 314 topran

Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN

639 314 Korpus przepustnicy TOPRAN
topran 639 314
Korpus przepustnicy 639 314
639 314
topran 639 314 Korpus przepustnicy
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
Korpus przepustnicy 639 314 topran
351.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

639 314

producent:

TOPRAN

Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 6
Napięcie znamionowe [V] 12
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Materiał obudowy Aluminium
Dolot - Ø [mm] 43,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX 1.2 07.01-06.15
numery OEM:
SEAT      03D 133 062E
SEAT      03D 133 062F
SKODA      03D 133 062E
SKODA      03D 133 062F
VOLKSWAGEN      03D 133 062E
VOLKSWAGEN      03D 133 062F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 639 314 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.