Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 995 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 995 TOPRAN

700 995 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
202.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

700 995

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 995 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: RENAULT CLIO III, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, LAGUNA, LAGUNA II, LAGUNA III, MEGANE, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II, VEL SATIS 2.0 08.02-
numery OEM:
RENAULT      8200 188 889
RENAULT      8200 276 840
RENAULT      8200 297 935
RENAULT      8200 386 470
RENAULT      8200 451 073
RENAULT      8200 505 833
RENAULT      8200 523 068
RENAULT      8200 619 927
RENAULT      8200 817 574
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 995 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.