Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » 702 323 topran

Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) 702 323 TOPRAN

702 323 Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem)  TOPRAN
307.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

702 323

producent:

TOPRAN

Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronieDla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Lokalizacja w aucieSzyba czołowa pojazdu
Artykuł oraz informacja uzupełniającaZ silnikiem elektrycznym
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) 702 323 TOPRAN

Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) pasuje do: RENAULT CLIO IV 11.12-08.21

Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) 702 323 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) 702 323 producenta TOPRAN

RENAULT

288004542R, 288008961R

numery OEM:
RENAULT      2880 045 42R
RENAULT      2880 089 61R
zamienniki:
V46-07-0023
brak
VEMO

Zastosowanie Mechanizm wycieraczek przód (z silnikiem) 702 323 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.