Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Bmw 6 (E24) 633 CSi (1978.09-1984.08) 197km » 723 013 topran
wybrany samochód: 
Bmw 6 (e24) 633 Csi (1978.09-1984.08) 197km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 723 013 TOPRAN

723 013 Korpus termostatu TOPRAN
topran 723 013
Korpus termostatu 723 013
723 013
topran 723 013 Korpus termostatu
Korpus termostatu 723 013 topran
Korpus termostatu 723 013 topran
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

723 013

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Temperatura otwarcia [°c]83
Sposób montażumontowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 723 013 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III, CITROEN C3 I, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 PICASSO I, C5 II, JUMPY II, XSARA PICASSO, FIAT SCUDO, FORD C-MAX 1.6D 10.03-
numery OEM:
CITROËN      1336 X2
FIAT      9647767180
FORD      1 230 673
FORD      1 254 379
FORD      1 313 841
FORD      3M5Q8A586AA
FORD      3M5Q8A586AB
FORD      3M5Q8A586AC
MAZDA      Y602 15 17X
PEUGEOT      1336 X2
VOLVO      30711526
MINI      1151 7 805 998

Zastosowanie Korpus termostatu 723 013 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.