Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mitsubishi LANCER II (A17_) 1.4 GLX (A172) (1979.09-1983.02) 68km » 723 158 topran
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Ii (a17_) 1.4 Glx (a172) (1979.09-1983.02) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 723 158 TOPRAN

723 158 Korpus termostatu TOPRAN
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

723 158

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Temperatura otwarcia [°c]83
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Sposób montażumontowany wcześniej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 723 158 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2 1.4D-2.0D 02.02-
numery OEM:
CITROËN      1336 AF
FIAT      9660660380
FORD      1 675 627
FORD      1 827 189
FORD      9M5Q8A586B9A
FORD      9M5Q8A586BA
MAZDA      Y662 15 17X
PEUGEOT      1336 AF
VOLVO      31319493
VOLVO      31492537
MINI      1151 7 809 191

Zastosowanie Korpus termostatu 723 158 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.