Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Opel ASTRA F liftback (T92) 1.8 i 16V (F08, M08, F68, M68) (1994.09-1998.01) 116km » 723 904 topran
wybrany samochód: 
Opel Astra F Liftback (t92) 1.8 I 16v (f08, M08, F68, M68) (1994.09-1998.01) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 723 904 TOPRAN

723 904 Korpus przepustnicy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

723 904

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ilość biegunów6
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz narzędziami montażowymi
Materiał obudowyAluminium
Dolot - Ø [mm]43,9
Nowa część
niewymagany zwrot starej części
Tryb pracyelektryczny
Napięcie znamionowe [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 723 904 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, NEMO, NEMO/MINIVAN, FIAT FIORINO/MINIVAN, QUBO, PEUGEOT 1007, 206, 206+, 207 1.1-1.4LPG 06.96-
numery OEM:
CITROËN      1635 R8
FIAT      71793575
FIAT      9640796280
PEUGEOT      1635 R8
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 723 904 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.