Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Mg MGB kabriolet 1.8 (N3) (1962.05-1980.12) 92km » 01.23.162 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Mg Mgb Kabriolet 1.8 (n3) (1962.05-1980.12) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 01.23.162 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

01.23.162 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
333.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

01.23.162

Status produktu: Normalny
dla numeru OE3182 998 501
Czynnik wypełniającyPłyn hamulcowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 01.23.162 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

ĂşOÂťYSKO OPOROWE DB OM904/906 HYDR. ATEGO/AXOR
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 254 0320
MERCEDES-BENZ      000 254 0420
MERCEDES-BENZ      000 254 3020
MERCEDES-BENZ      002 250 2215
MERCEDES-BENZ      002 250 2715
MERCEDES-BENZ      002 250 2915
MERCEDES-BENZ      002 250 5115
MERCEDES-BENZ      002 250 6615
MERCEDES-BENZ      A000 254 0320
MERCEDES-BENZ      A000 254 0420
MERCEDES-BENZ      A000 254 3020
MERCEDES-BENZ      A002 250 2215
MERCEDES-BENZ      A002 250 2715
MERCEDES-BENZ      A002 250 2915
MERCEDES-BENZ      A002 250 5115
MERCEDES-BENZ      A002 250 6615
VOLVO      20376130
VOLVO      3095402
VOLVO      3952876
HYUNDAI      41700-T1219
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 01.23.162 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.