Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 02.17.040 trucktec automotive gmbh

Cewka zapłonowa 02.17.040 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.17.040 Cewka zapłonowa TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
87.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

02.17.040

dla numeru OE 000 158 7503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 02.17.040 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 150 0280
MERCEDES-BENZ      000 158 7003
MERCEDES-BENZ      000 158 7103
MERCEDES-BENZ      000 158 7503
MERCEDES-BENZ      158 030 0070
MERCEDES-BENZ      A000 150 0280
MERCEDES-BENZ      A000 158 7003
MERCEDES-BENZ      A000 158 7103
MERCEDES-BENZ      A000 158 7503
MERCEDES-BENZ      A158 030 0070
SSANGYONG      000 158 70 03
DAEWOO      000 158 75 03
VAG      00A 905 105

Zastosowanie Cewka zapłonowa 02.17.040 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.