dla numeru OE | 163 320 2313 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon |
Sposób mocowania amortyzatora | dolny trzon |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 02.30.396 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
MERCEDES-BENZ | 163 320 0430 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 0513 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 0613 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 0913 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1013 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1113 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1313 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1513 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1713 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 1813 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 2313 | |
MERCEDES-BENZ | 163 320 2513 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 0430 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 0513 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 0613 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 0913 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1013 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1113 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1313 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1513 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1713 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 1813 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 2313 | |
MERCEDES-BENZ | A163 320 2513 |
Zastosowanie Amortyzator 02.30.396 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.