Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 02.32.185 trucktec automotive gmbh

Wał napędowy 02.32.185 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.32.185 Wał napędowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
728.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.32.185

dla numeru OE 906 350 3810
Ilość zębów 26
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Średnica [mm] 34,50
Długość [mm] 940
Średnica rękojeści [mm] 49,90

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 02.32.185 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

PËúOî DB SPRINTER 06- PR. OS TYLNA 940MM (PIASTA + PËúOî)

Wał napędowy 02.32.185 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wał napędowy 02.32.185 producenta TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

MERCEDES-BENZ

9063502510, 9063503810, A9063502510, A9063503810

VOLKSWAGEN

2E0501172D

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 350 2510
MERCEDES-BENZ      906 350 3810
MERCEDES-BENZ      A906 350 2510
MERCEDES-BENZ      A906 350 3810
VOLKSWAGEN      2E0 501 172 D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 02.32.185 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.