Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Bmw 5 (G30, F90) 540 d Mild-Hybrid xDrive (2020.07-???) 340km » 02.42.090 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Bmw 5 (g30, F90) 540 D Mild-hybrid Xdrive (2020.07-???) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Przekaźnik, ABS 02.42.090 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.42.090 Przekaźnik, ABS TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
34.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

02.42.090

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
dla numeru OE001 542 6719
Ilość połączeń6
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przekaźnik, ABS 02.42.090 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
BMW      34 51 1 157 427
MERCEDES-BENZ      001 542 6719
MERCEDES-BENZ      A001 542 6719
VAG      4A0 927 843

Zastosowanie Przekaźnik, ABS 02.42.090 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.