Średnica bębna hamulcowego | 280 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 282 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 70 |
Ilość otworów | 5 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 170 |
nr EAN | 3322937279760 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4258 TRW
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
7700302145
4500099, 9160399
OPEL | 45 00 099 | |
OPEL | 9160399 | |
RENAULT | 77 00 302 145 | |
VAUXHALL | 45 00 099 | |
VAUXHALL | 9160399 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4258 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4258 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.