Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ109 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ109 TRW

PJQ109 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
342.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

PJQ109

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 34
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 3322937394678

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ109 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne OPEL FRONTERA B; SAAB 9-3, 9-5 2.0-3.2 09.97-12.09
numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      4925822
OPEL      5443940
OPEL      56 79 330
OPEL      5679300
OPEL      6 79 300
OPEL      6 79 342
OPEL      8748667
OPEL      9126100
OPEL      9126225
OPEL      97192669
SAAB      4925822
SAAB      5443940
SAAB      8743197
SAAB      8748667
VAUXHALL      5443940
VAUXHALL      56 79 330
VAUXHALL      6 79 300
VAUXHALL      91120196
VAUXHALL      9126100
VAUXHALL      9126225
VAUXHALL      97192669

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ109 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ109zobacz instrukcję montażu PJQ109

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.