Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Ford FIESTA IV (JA_, JB_) 1.0 i (1996.04-1999.09) 52km » PJQ194 trw
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Iv (ja_, Jb_) 1.0 I (1996.04-1999.09) 52km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ194 TRW

PJQ194 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
259.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PJQ194

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]26
nr EAN3322938181307

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ194 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne ALFA ROMEO 159, GIULIETTA; CHRYSLER DELTA; FIAT 500X, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, TIPO; JEEP COMPASS, RENEGADE; LANCIA DELTA III 1.0-2.0D 09.07-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55224015
ALFA ROMEO      55232693
ALFA ROMEO      55240571
CHRYSLER      55232693
CHRYSLER      55240571
FIAT      55224015
FIAT      55232693
FIAT      55240571
LANCIA      55224015
LANCIA      55232693
LANCIA      55240571
OPEL      55232693
OPEL      6 79 060
VAUXHALL      55232693
VAUXHALL      6 79 060
JEEP      55224015
JEEP      55232693
JEEP      55240571

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ194 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ194zobacz instrukcję montażu PJQ194

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.